Charlotte Brontë’nin Kadın Karakterlerinin Yeniden Okunması: Lucy Snow ve Jane Eyre


Özet Görüntüleme: 280 / PDF İndirme: 101

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8404876

Anahtar Kelimeler:

Charlotte Brontë, Jane Eyre, Villette, cinsiyet rolleri

Özet

Viktorya dönemi edebiyatının en önemli kadın yazarlarından olan Charlotte Brontë, romanlarında, sosyal ilişkiler, cinsiyet rolleri, ahlak ve din gibi çeşitli konuları ele alır. Brontë eserlerini, kadın ve erkeğin ayrı alanlara ait olduğu ve toplumdaki yerlerinin birbirinden farklı olduğu düşüncesinin hakim olduğu bir dönemde kaleme alır. Bu anlayışa göre kadın, ‘evdeki melek’ olarak tanımlanmakta ve kadının her anlamda itaatkar, sabırlı ve erdemli olması beklenmektedir. Bu anlayışa uymayan kadınlar sıra dışı, hatta erkeksi olarak görülmektedir. Eserlerinde toplumsal cinsiyet rollerini sorgulayan Brontë, Villette ve Jane Eyre romanlarında, Viktorya dönemine ait olan ideal kadın anlayışına karşı çıkar ve kendi kimliklerini bulmaya çalışan güçlü kadın karakterleri okuyucularıyla buluşturur. Bu makalede, Chalotte Brontë’nin kadın karakterleri yeniden incelenecek, güçlü, bağımsız ve entelektüel kişiliklerinin Viktorya dönemi değerlerine göre nasıl erkeksi olarak tasvir edildiği ele alınacaktır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Brontë, C. (2008a). Jane Eyre. Oxford University Press.

Brontë, C. (2008b). Villette. Oxford University Press.

Danahay, M. A. (2005). Gender at Work in Victorian Culture. Ashgate.

Davidoff, L. (1979). Class and Gender in Victorian England: The Diaries of Arthur J. Munby and Hannah Cullwick. Feminist Studies, 5(1), 23-39.

Fisk, N. P. (2008). ‘I heard her Murmurs’: Decoding Narratives of Female Desire in Jane Eyre and Secresy. Brontë Studies, 33(3), 218-231.

Gaskell, E. (1997). The Life of Charlotte Brontë. Penguin.

Gilbert, S. M. (1977). Plain Jane’s Progress. Signs, 2(4), 779-804.

Gilbert, S. M., Gubar S. (2000). The Madwoman in the Attic: the Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination. Yale University Press.

Haller, E. K. (2010). Perception and Suppression of Identity in Villette. Brontë Studies, 35(2), 149-159.

Hofstede, G. (1998). Masculinity and Femininity: The Taboo Dimension of National Cultures. Sage Publications.

Jung, S. (2007). Charlotte Brontë’s Jane Eyre, The Female Detective and the ‘Crime’ of Female Selfhood. Brontë Studies, 32(1), 21-30.

Jung, S. (2010). Curiosity, Surveillance and Detection in Charlotte Brontë’s Villette. Brontë Studies, 35(2), 160-171.

Langland, E. (1992). Nobody's Angels: Domestic Ideology and Middle-Class Women in the Victorian Novel. PMLA, 107(2), 290-304.

Lydon, S.. (2010). Abandoning and Re-inhabiting Domestic Space in Jane Eyre, Villette and Wide Sargasso Sea. Brontë Studies, 35(1), 23-29.

Lydon, S. (2009). The Gendering of Art and Science in Charlotte Brontë’s Villette. Brontë Studies, 34(1), 20-30.

Moglen, H. (1984). Charlotte Brontë: The Self Conceived. University of Wisconsin Press.

Poovey, M. (1989). Uneven Developments: The Ideological Work of Gender in Mid-Victorian England. Virago.

Shaw, M. L. (1994). Narrative Surveillance and Social Control in Villette. Studies in English Literature, 1500-1900, 34(4), 813-833.

Shuttleworth, S. (1996). Charlotte Brontë and Victorian Psychology. Cambridge University Press.

Yayınlanmış

2023-09-30

Nasıl Atıf Yapılır

Mutlu, E. (2023). Charlotte Brontë’nin Kadın Karakterlerinin Yeniden Okunması: Lucy Snow ve Jane Eyre. Premium E-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 7(34), 1135–1139. https://doi.org/10.5281/zenodo.8404876