Sanatsal Bir İfade Aracı Olarak Eko Oyun Alanları


Özet Görüntüleme: 3 / PDF İndirme: 6

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.14585716

Anahtar Kelimeler:

Ekoloji, eco-oyun alanı, heykelsi

Özet

Dünya ikliminin mevcut durumu, pratik olarak uygulanabilen çevre için etkili öneriler içeren yaratıcı deneyim ortamlarına ihtiyaç duymaktadır. Mevcut deneyim ortamları yeni çalışma paradigmaları sebebiyle değişiklik oluşmasına ihtiyaç duymaktadır. Toplumsal olarak kişilerin doğayla nasıl ilişki kurduğunu, kişisel inanç ve davranışlarının nasıl etkilendiğini ve eylemlerinin nasıl etkilendiğini anlamak üzere oluşturulan dil rasyonel karar verme süreçlerini gösterir. Küresel hedeflere anlamlı bir şekilde nasıl katkıda bulunabileceği sorusuna çocukların ve yetişkinlerin vakit geçireceği ortamlar konusunda sürdürülebilir, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi destekleyecek ortamların oluşturulması ile yanıt verilebilir. Eko oyun ortamları çevresel sürdürülebilirlik ve sanatsal ifade biçimlerini birleştiren yaratıcı alanlar olarak çevresel iyileştirme ve gelecekteki kaygılara çözüm süreci olabileceğini göstermektedir.  Bu bağlamda sanatsal açıdan, eko oyun ortamları doğanın estetiğini ve ekolojik dengeyi vurgulayan tasarımlarla dikkat çekmektedir. Bu alanlar, sanatçıların eylemleri aracılığı ile çevresel mesajlar iletmelerine olanak tanımaktadır. Bu çalışma farklı sanatçı pratikleri üzerinden kişilerin toplumsal farkındalık etkileşimine tasarımın ve sanatın yapısını, anlatımını sorgulatmak ve sanatı anlatmanın güncel bir dili olarak heykelin ifade olanaklarını genişleten eko oyun ortamları heykel üretme sürecine ilişkin sosyo -kültürel tanımlamalara olanak tanımaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Archdaily (t.y. a). Hand Knitted. https://www.archdaily.com/297941/meet-the-artist-behind-those-amazing-hand-knitted-playgrounds#

Archdaily (t.y. b). Hand Kintted. https://www.archdaily.com/297941/meet-the-artist-behind-those-amazing-hand-knitted-playgrounds/50afd440b3fc4b0cad0000d4-meet-the-artist-behind-those-amazing-hand-knitted-playgrounds-photo?next_project=no

Ardenne, P. (2019). Ecological Art-Ongoing, Reality, Becoming. Reiss J. (Ed.). Theory and practice in the anthropocene. United States: Vernon Press, 51-64.

Armstrong, R. (2021). Hughes, R. Deney Sanatı: 21. Yüzyıl Mimarisi ve Tasarımı İçin Pandemi Sonrası Bilgi Uygulamaları, Routledge.

Brady, E. (2013). The sublime in modern philosophy: Aesthetics, ethics, andnature. Cambridge University Press.

Brown, A. (2014). Sanat ve Ekoloji Şimdi, Thames & Hudson.

Boetzkes, A. (2019). Plastik Kapitalizm, Çağdaş Sanat ve İsrafa Yönelik Sürüş, MIT Press.

Demos, T.J. (2022). Sanat ve Ekoloji, Ali A. (Ed).( Çev. M. Tokmakçıoğlu, E. Sezgin). İletişim Yayınları.

Dezeen (2023) Kengo Kuma. https://www.dezeen.com/2023/09/22/kengo-kuma-earthscape-modular-wooden-playground-sculpture/

Drabble, B. (Ed.), (2019). Ekolojik Hatlar Boyunca-Çağdaş Sanat ve İklim Krizi, Gaia Projesi, Britannia Sanat Yayınları.

Earthscape (t.y.). Kengo Kuma. htttps://www.earthscapeplay.com/project/kengo-kuma-moku-yama-wood-mountain-playground-sculpture/

Ekoyapıdergisi (t.y.). Ekolojik Oyun Alanları. https://www.ekoyapidergisi.org/siradanligin-otesine-gecmek

Gzt (t.y.). Tophane Heykel Parkı. https://www.gzt.com/arkitekt/heykelsi-oyun-alani-tophane-park-playground-3768497

Hosmer, K. (2012). Vibrantly Colored Crocheted Playground, https://mymodernmet.com/vibrantly-colored-crocheted-playground/

Huızınga, J. (1995). “Homo Ludens – Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme”, (Çev. M. A. Kılıçbay), Ayrıntı Yayınları.

Lappset (2024) Oyun Alanı. https://www.lappset.com/en-GB/article/leave-a-positive-handprint-on-the-future

Midstatesrecreation (2024). Lappset. https://midstatesrecreation.com/wpcontent/uploads/2024/03/Lappset_ Playgrounds-2024.pdf

Minniemuse (t.y.). Oyun Alanı. https://www.minniemuse.com/articles/musings/noguchi-playground

Morton, T. (2007). Doğa Olmadan Ekoloji, Çevresel Estetiği Yeniden Düşünmek, Harvard University Press.

Noguchi (t.y.) Noguchi Sculpture. https://archive.noguchi.org/

Parlsons, A. (2011). Youn Children and Nature: Outdoor Play and Development, Experiences Fostering Environmental Consciousness, and the Implications on Playground Design, Master Thesis, Virginia Polytechnic Institute and State University.

Sommer, L. K.(2019). Aktivist Sanatın İzleyicilerde Farkındalık Yaratma Kapasitesi Var mı? Paris'teki Artcop21 Etkinliğinde İklim Değişikliği Sanatı Üzerine Bir Çalışma, Estetik, Yaratıcılık ve Sanat Psikolojisi. 15(1), 60-75.

Shackell, A. , N. Butler, P. Doyle, D. J. (2008). "Design for play: a guide to creating successful play spaces". The Department for Children, Schools and Families (DCSF) and the Department for Culture, Media and Sport (DCMS).

Tekin, Ç. (2012). "Enerji Etkin Yapılarda Malzeme Kullanımı", X.Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojisi Sempozyumu: İstanbul, 100-108.

Witcher, D. (2012). “Isamu Noguchi’s Utopian Landscapes: The Sculpture of Playgrounds and Gardens”, Menomonie. University of Wisconsin-Stout. Journal of Student Research. Wisconsin 11, 25 41.

Yücel, G. F. (2005). Çocuk Oyun Alanları Tasarımı. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University (JFFIU). 55(2).

İndir

Yayınlanmış

2024-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

Karabey Tekin, A., & Duydu , M. (2024). Sanatsal Bir İfade Aracı Olarak Eko Oyun Alanları. Premium E-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 8(49), 1696–1707. https://doi.org/10.5281/zenodo.14585716