GEOMETRİK SOYUTLAMADA MORFOLOJİK VE BİOMORFİK KOMPOZİSYONUN YAPISAL OLUŞUMU VE İFADESİ
Özet Görüntüleme: 205 / PDF İndirme: 108
DOI:
https://doi.org/10.37242/pejoss.4366Anahtar Kelimeler:
Sanat, Soyut, Tasarım, KompozisyonÖzet
Geometrik soyutlama, detaylı manzaraların ve gerçekçi portrelerinin kullanıldığı onlarca yıllık figüratif resimden sonra gelmiştir. Bu temel değişiklik, gerçeküstü boşluklarda yaşayan öznel kompozisyonlarda birleştirilen basit geometrik figürlerin “yatay ve dikey çizgiler, kareler, daireler, üçgenler” kullanımından oluşmuştur. Gerçek dünyaya atıfta bulunulmayarak, sadece kurgusal, ütopik senaryolar üretmiştir. Sanki amaç resmin basitçe kişinin yaptığı farklı bir şey olduğunu söylemekti. Özetle soyut form, konuyu, parçacıkların kapsamından bütünün alanına taşımıştır. Bu çalışmada, geometrik soyutlamada morfolojik ve biomorfik kompozisyonun yapısal oluşumu ve ifadesi özellikle yatay ve dikey ilişkilerinin fonksiyonel tasarımı açısından irdelenmeye çalışılmıştır. Örneklem olarak Mondrian ve Malevich'in (1912-1942) yıllar arası yapıtlarında verileri tanımlayarak analitik betimleyici içerik analizi yöntemi izlenmiştir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Premium e-Journal of Social Science (PEJOSS)
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.