2 Boyutlu Oyun Tasarımında Piksel Sanat Kullanımı
Özet Görüntüleme: 5 / PDF İndirme: 4
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.13625767Anahtar Kelimeler:
2 Boyutlu oyun, dijital oyun tasarımı, piksel sanat, piksel düzenleyici, grafik tasarımÖzet
Tarihin ilk dönemlerinden beri bir eğlence aracı olarak görülen oyun aynı zamanda bir iletişim aracıdır. Teknolojik gelişmelerle birlikte, bilgisayar teknolojisinde ve yazılımlarındaki gelişmeleri takiben insanların oyun oynama davranışlarında da farklılıklar meydana gelmiştir. Bilindiği gibi oyun; belli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilebilen; fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme sürecidir (Tdk: 2017). Günümüzde oyunlar dijitalleşmenin etkisiyle pek çok farklı türe, içeriğe ve görünüme sahip şekilde üretilmektedir.
İki boyutlu cisimler sadece eni ve boyu olan cisimlerdir. İki boyutlu oyunlar ise sprite adı verilen düz grafikler kullanır ve üç boyutlu geometriye sahip değildir. Ekrana düz görüntüler olarak çizilirler ve kameranın perspektifi yoktur. 2D oyunlarda kullanılan piksel sanat ise temelde; belirli kuralları olan ve kurallara uyulduğunda rahatlıkla bir eser çıkartılabilen bir mecradır. Piksel sanat kullanılan oyunlara bakıldığında küçük dosya boyutuna sahip olmalarının da etkisi ile; hızlı yüklenme, kodlama da kolaylık, hızlı derlenme gibi özelliklere sahip olduğu görülür. Ancak 2boyutlu oyun tasarımında pixel art çalışmalarının nasıl hazırlandığı, bunların prensiplerinin, yöntemlerinin ve kullanılan uygulamaların neler olduğu konusunda yeterli kaynağın olmaması bu alanda gerçekleştirilebilecek oyun tasarımlarının da ve literatüründe eksik kalmasına neden olmaktadır.
Bu sorundan hareketle bu çalışmada; pixel art kullanan 2 boyutlu oyunları kullanmak isteyen kimselere pixel art yapımı hakkında bir yol haritası oluşturulması amacıyla derleme bir bilgi içeriği ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Bu bağlamda yukarıda bahsedilen ihtiyaçlara yönelik olarak pixel art kullanan 2 boyutlu oyunlarda başta karakter, arkaplan, mekan ve oyunlardaki diğer nesnelerin oluşturulmasında izlenecek yol ortaya çıkartılacaktır. Çalışmanın hem bu alanda yapılacak çalışmalara, hem de literatüre önemli katkılar sağlayacağı öngörülmektedir.
İndirmeler
Referanslar
Dawe, J. & Humphries, M. (2019). Make Your Own Pixel Art. No Starch Press.
Feldman, A. (2001). Designing Arcade Computer Game Graphics. Wordware Publishing, Inc.
Gamemaker (2023). The Ultimate Guide to 2D Video Game Art. https://gamemaker.io/en/blog/2d-game-art-styles
Grant, T. (2009). The Art Of Video Games. Wiley-Blackwell.
Lecky-Thompson, G. W. (2008). Video Game Design Revealed. Course Technology.
Map Editor. (2023). About Tiled. https://doc.mapeditor.org/en/stable/manual/introduction
Mmiccreative(t.y.). The 60-30-10 rule. http://mmicreative.com/the-60-30-10-rule/
Opengameart.org (t.y.). Arcade Platformer Assets. https://opengameart.org/content/arcade-platformer-assets
Opengameart.org (t.y.). Pixel Art Top Down Tileset. https://opengameart.org/content/pixel-art-top-down-tileset
Penazzo, D. (2024). 2D Game Development: From Zero To Hero (C++ edition). https://therealpenaz91.itch.io/2dgd-f0th
Pereira, V. (2014). Learning Unity 2D Game Development by Example. Packt Publishing.
Quick, J. (2016). Learn to Code with Games. CRC Press.
Silber, D. (2016). PixelArt for Game Developers. CRC Press.
Pixel Joint (2010). The Pixel Art Tutorial. https://pixeljoint.com/forum/forum_posts.asp?TID=11299&PID=139318#139318
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Premium e-Journal of Social Sciences (PEJOSS)
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.